• Киев
    • Киев
    • АР Крым
    • Одесса
    • Тернополь
    • Львов
    • Днепр
    • Луганск
    • Херсон
    • Житомир
    • Харьков
    • Россия
    • Краснодар
    • Беларусь
    • Молдова
  • Мобильные
  • Заказать звонок
+380 44 545-71-04многоканальный тел./факс
+380 93 426-37-10
+380 67 445-45-98
+380 50 440-01-74
Ваш телефон успешно отправлен.
С вами скоро свяжутся.
+7 978 797-58-57
+380 48 700-32-30
+380 35 252-18-35
+380 96 917-05-01
+380 562 32-28-16
+380 642 71-78-73
+380 50 927-20-62
+380 412 48-01-11
+380 50 435-88-68
+7 495 975-98-73
+375 29 103-13-15
+373 022 28-19-66
+7 861 203-40-65
Газета АТМОСФЕРА-REVIEW

Порада інженера, або Як не стати біжучим по граблях

Юрий Головач

Інженер “Атмосфери” Юрій Головач ділиться досвідом і кращими практиками по роботі з геліосистемами

Порада перша: Уважно ставтеся до проектування, не забуваючи про параметри об’єкта.

Хороша робота навіть найкращих геліоколекторів залежить від того, як система спроектована. Якщо у нас є хороший проект, але не враховані особливості об’єкта, то при монтажі можуть виникнути проблеми. Наприклад, на одному з об’єктів проектом було передбачено 4 геліоколектора, але на одному майданчику можна було розмістити тільки 3, а залишився довелося змонтувати трохи осторонь, на відстані.

Майданчики для розміщення колекторів по-різному орієнтовані по сторонах світу. Тому у нас фактично вийшла система з двома геліополя, які відрізняються по режиму роботи і, відповідно, по продуктивності. Через це колектори вже не можна з’єднувати послідовно (як було спроектовано), знадобилося паралельне з’єднання 3+1. Крім того, в цьому випадку потрібен ще й моніторинг, і незалежні системи автоматики для двох паралельних геліополя.

Порада друга: уважно перевіряйте подачу-обратку теплоносія при підключенні датчика температури.

Як відомо, датчик температури повинен бути встановлений в корпусі останнього колектора в геліополі, тобто на подачі з колекторного поля в бак-накопичувач. Але Ви можете помилково встановити його на вході теплоносія від бака накопичувача в коллекторное поле (фактично це перший колектор). У такому випадку Ви з подивом виявите відчутну різницю між показаннями контролера і фактичною температурою води, яка надходить в бак. Залежно від розмірів геліополя фактична температура подачі в бак може бути на 30-40 °С вище температури на контролері. Оскільки сонячний контролер моніторить не максимальний, а мінімальну температуру в геліополі, результатом може стати помилковий алгоритм роботи, аж до входу геліосистеми в режим стагнації.

Порада третя: завжди встановлюйте повітро-відвідний клапан і тримайте його закритим.

Важливим компонентом геліосистеми є Воздухоотводная клапан. Але багато користувачів не розуміють, що він повинен бути закритий. У режимі штатного функціонування, коли є постійний відбір тепла в цьому немає нічого поганого, і на роботі системи це ніяк не позначається. Але в деяких ситуаціях (нагрівання всіх користувачів, відключення електроенергії) система може переходити в режим стагнації. Це хоч і небажаний, але цілком допустимий режим. І тут-то через відкритого Воздухоотводная клапана виникають проблеми. Через нього починає швидко випаровуватися закипілий теплоносій – пропіленгліколь, який перейшов в газоподібну форму. Білий стовп пари з температурою в 200 °С і такої ж температури хмару навколо геліоколектора роблять закривання Воздухоотводная клапана в цей момент якщо не неможливим, то вже точно дуже проблематичним. Тримайте повітро-відвідний клапан закритим, щоб не витрачатися на новий теплоносій.

воздухоотводный клапан

Порада четверта: приділяйте увагу стандартам.

Так, іноді стандарти – річ страшенно нудна. Але там, де ми маємо справу із співвідношенням таких величин, як діаметри трубопроводів і потужність циркуляційних насосів, краще скористатися саме стандартами. Ці дві змінні повинні відповідати вимогам щодо припливу теплоносія. Звучить, звичайно, нудно, але на практиці відповідність стандартам означає, що система більш ефективна і надійна. Якщо є питання – телефонуйте в «Атмосферу», ми завжди підкажемо.

Порада п’ята: дотримуйтеся норм при розміщенні геліоколекторів.

Існують стандарти щодо того, скільки геліоколекторів можна паралельно з’єднувати один з одним. Власне, схем паралельного підключення і розбиття існує достатньо: можна це робити і за допомогою витратомірів, і петлі Тіхельмана. Головне правило полягає в тому, щоб при паралельному підключенні в одній гілці занадто велика кількість колекторів не приводило до перегріву.

Порада шоста: враховуйте різницю в нагріванні різних груп колекторів на різних частинах об’єкта.

При паралельних підключених геліоколекторів, особливо при значних розмірах інсталяції якщо колектори орієнтовані строго на південь, то датчик температури потрібно ставити на максимально високій точці. Набагато складніше, якщо один або декілька колекторів встановлені ближче до східної сторони об’єкта, а інша група знаходиться ближче до західної. Перші будуть ефективніше працювати вранці, другий – у другій половині дня. Тому дуже важливо приділити особливу увагу правильній розстановці датчиків температури, кількість яких залежить від того, наскільки великі кути між площинами геліоколекторів.

Порада сьома: ізолюйте трубопроводи геліосистем.

Вже кілька разів спостерігав, що трубопровід підходить до колектора, приєднаний за допомогою якихось гайок і не теплоізольований. Влітку це, в принципі, не страшно, але проблеми починаються саме взимку, коли цінний кожен ват теплової енергії, виробленої колектором. Чи не ізольований трубопровід серйозно знижує загальну ефективність системи і розсіює велика кількість тепла. Є, звичайно, і позитив – горобцях і голубам буде де грітися. Але краще зробіть їм годівницю і утепліть трубопроводи.

Рада восьмої: не намагайтеся програмувати контролери, якщо Ви в них не розбираєтеся.

Це моя порада насамперед клієнтам. Деякі з них під час здачі об’єкта спостерігають, як ми налаштовуємо геліосітему через контролери, а потім самовпевнено намагаються їх переналаштувати. Зазвичай це призводить до неприємних збоїв. Будь-якому грамотному фахівцеві втручання в настройки контролера стає очевидним відразу, але клієнти майже завжди твердять – «ми нічого не робили», «воно саме». Тому залиште цю справу фахівцям або приходьте на тренінги «Атмосфери» – ми Вас навчимо, як це робити правильно.